Thursday, June 19, 2008

EURO 2008 dan segalanya...

Akhirnya group nye game dah abih smalam. Team yg masuk best 8 dah confirm. And the next game will be :
Portugal vs Germany
Croatia vs Turkey
Netherland vs Russia
Spain vs Italy
Hahaha. Best2 kali game quarter final kali. Yang pasti aku akan layan sumer game kecuali Croatia vs Turkey( Hehe..sori la, aku tak tgk game team biase2). Dan semesti esok dan hari - hari seterusnya aku akan ngantuk giler kt ofis disebabkan bola.


Tak byk kejutan yg menyaksikan pasukan2 underdog cam defend champ; Greece x wat magik. Sbb Greece kali ni balik dgt 0 points. Sume game diorg kalah. Nak cakap team derang ngan team 4 thn lepas lain xde la sgt. Striker ngan keeper still sama. Lagi pun Greece xde terer pun. Sbb 4thn lepas derang ni byk main defend jer plus nasib derang baik++. So defend champ dah gulung tikar.


Team italy pun. Walopon world champ 2006, tp derang tak perform baik dlm game kali ni. Kene blasah seayam-ayamnyer ngan holland. Iskk. Time seri ngan Romania pun, kesian aku tgk muka Buffon walopun dah berjaya menafikan sepakan penalti si Mutu. Hahaha. Mmg muka tragis penuh perasaan aa. Last game berjaya mng ngan France yang sudah ayam. Tp Italy nye team kali ni mmg lain benor ngan team 2006. Tiada lg Maldini, Nesta, Cannavaro ngan Matterazi kt pertahanan. Kt striker plak, kalo ade Totti pun ok. Ni bagi Toni. Adehh. Kesian tgk Toni tu tersangap2 nak score. Ade yg dah retired ngan Injured.


Tapi Portugal, Spain, Holand mmg best. Hahaha. Maintain jer sepanjang grouping nye game. Harap2 salah satu dari team ini jadi Champion.

aku : mlm ni tido awal layan bola...

No comments: